راهنمای خرید کباب پز تابشی

راهنمای خرید کباب پز تابشی

راهنمای خرید کباب پز تابشی مناسب رستوران

راهنمای انتخاب و خرید کباب پز تابشی بدون دود مناسب رستوران، چه کباب پزی بخریم؟

کباب پز تابشی بدون دود به یکی از مهم‌ترین ابزارها در رستوران‌ها و تالارها تبدیل شده، کباب پز تابشی اتوماتیک و کباب پز تابشی سالاماندر نمونه‌ای از این مدل ها هستند. 

" کباب پز تابشی بدون دود چیست؟ "

کباب پز تابشی بدون دود نوعی دستگاه گازی است که بر اساس نیاز خریدار می تواند هم با گاز شهری و هم با گاز کپسول LPG کار کند. رستوران دار ها، تالارها، هتل ها، باشگاه ها و کترینگ ها بر اساس نیاز خود می توانند یکی از مدل های مختلف کباب پز تابشی بدون دود را انتخاب کرده و از آن‌ها در آشپزخانه خود استفاده کنند.

اساس کار کباب پز تابشی بدون دود بر اساس سوزاندن گاز در سطح سرامیک ها است که باعث گداخته شدن این سرامیک ها می شود. سرامیک های استفاده شده در کباب پز های تابشی توانایی تحمل درجه حرارت بالایی را داشته و خیلی سریع هم سرخ و گداخته می شوند. در نتیجه در مدت زمان کوتاهی دمای سطح سرامیک به 1200 درجه سانتی‌گراد می رسد. این دما از روی سطح سرامیک به سمت کباب ها ساطع می شود. در نتیجه کباب ها با دمایی بالاتر از دمای زغال یا شعله آتش طبخ می شوند. در این حالت کباب به راحتی مغز پخت شده و در اختیار مشتری قرار می گیرد. برای اینکه به خوبی با فرایند کار کباب پزتابشی آشنا شوید بهتر است مقاله کباب پزتابشی چیست را مطالعه کنید.

کباب پز تابشی اتوماتیک

این نوع کباب پز به صورت اتوماتیک می تواند فرایند طبخ کباب را در مقیاس و تعداد بالا انجام دهد. این دستگاه ها به صورت اتوماتیک سیخ های کباب را به سمت کوره ها هدایت کرده و آن‌ها را بین کوره ها قرار می دهند. با استفاده از سرعت مناسب شما می توانید مدت زمان حضور کباب در بین کوره ها را تنظیم کرده تا فرایند پخت کباب تکمیل شود. در این مدل چربی و به اصطلاح اشک کباب از کباب بالایی روی کباب پایینی چکه کرده و باعث مغز پخت شدن و نرم شدن کباب می شود. همچنین این کار باعث می‌شود که کباب به اصطلاح حسابی چرب و خوشمزه شود.

کباب پز تابشی سالاماندر

در این مدل کباب شما باید سیخ های کباب رو روی سینی و شلف مخصوص قرار دهید تا حرارت از بالا به سمت کباب ها تابیده شود. فرق این کباب پز با کباب پز تابشی اتوماتیک در ساختار و مکانیزم آن است. در کباب پز تابشی سالاماندر شما باید سیخ ها را بصورت دستی روی کباب پز قرار داده و به صورت دستی آن‌ها را بچرخانید. در این مدل کباب پز ها شما می‌توانید به راحتی انواع کباب ها در کنار هم روی شلف توری قرار داده و به صورت همزمان طبخ کنید. برای اینکه کباب ها نرم و خوشمزه شوند شما باید سینی آب کباب پز تابشی سالاماندر را پر از آب کنید.

کباب پز تابشی رومیزی

کباب پز تابشی رومیزی نوعی کباب پز تابشی سالاماندر کوچک است که شما می توانید آن را روی کابینت و ای میز قرار دهید. این مدل کباب پز ها برای رستوران‌های بین راهی، رستوران‌های کوچک و غذاخوری های باشگاهی مناسب است که می خواهد کباب را در مقیاس و تعداد کوچک تر به دست مشتری برسانند. سازوکار کباب پز تابشی رومیزی هیچ تفاوتی با کباب پز تابشی سالاماندر ندارد تفاوت آن‌ها تنها در ابعاد است.

انواع مختلف کباب پز تابشی بدون دود تولید شده در مجموعه مهر تابش استیلا

چرا رستوران‌ها باید کباب پزتابشی بخرند؟

این روز ها کمتر رستورانی پیدا می شود که از کباب پز های قدیمی زغالی استفاده کند. طبق اعلام وزارت بهداشت استفاده از کباب پز های زغالی به دلیل سرطان زا بودن دود آن‌ها و تماس مستقیم این دودها با سطح کباب ها ممنوع است. به همین دلیل رستوران‌ها به سراغ کباب پز هایی رفتند که با شعله مستقیم آتش و با استفاده از مشعل توانایی طبخ کباب را داشته باشد، اما چکه کردن روغن کباب روی سطح این کباب پز ها باعث ایجاد بو و دود نامناسب در رستوران‌ها و آشپزخانه های آن‌ها می شد. به همین دلیل استقبال چندانی از آن‌ها نشد.

شرکت مهر تابش استیلا سال ها قبل به عنوان تولید کننده تجهیزات تابشی در ایران شناخته می شد. با توجه به سابقه و پتانسیل خود اقدام به تولید کباب پز های تابشی کرد. این نوع کباب پز ها به سرعت در بین رستوران دار ها و کترینگ ها مورد توجه و استقبال قرار گرفت. فرایند طبخ انواع کباب با استفاده از کباب پزتابشی بسیار ساده و سریع است و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی انواع کباب را طبخ کرده و به دست مشتری خود برسانید.

استفاده از کباب پزتابشی باعث می شود که فرایند طبخ کباب سریع تر شده و کباب ها به صورت یکنواخت و یک شکل به دست مشتری برسند. همچنین استفاده از کباب پز تابشی بدون دود باعث کاهش نیروی کار و هزینه‌های جاری یک رستوران شده و شما می‌توانید به راحتی انواع کباب را در آشپزخانه رستوران خود طبخ و به دست مشتری برسانید. هتل ها و تالارها که باید حجم بالایی از کباب را طبخ کنند استفاده از کباب پز تابشی اتوماتیک به ظرفیت طبخ بیش از 600 سیخ در ساعت بسیار مناسب است.

کباب پزتابشی ، مناسب چه رستورانی است؟

انتخاب کباب پز رابطه مستقیمی با ظرفیت پخت و نوع رستوران شما دارد. به عنوان مثال خرید کباب پز تابشی اتوماتیک برای رستوران‌های معمولی مقرون به صرفه نیست چرا که این رستوران‌ها در هر نوبت سرویس دهی مقدار زیادی غذا طبخ می کنند. به همین دلیل کباب پز تابشی اتوماتیک مناسب رستوران‌های بزرگ، تالارها و هتل ها است چراکه نیاز دارند در یک مدت زمان کوتاه تعداد بالایی کباب را طبخ کنند.

 کباب پز تابشی سالاماندر در ظرفیت های طبخ گوناگون تولید می شود. شما می توانید بر اساس ظرفیت طبخ رستوران و غذا پزی خود، از مدل های مختلف این کباب پز استفاده کنید. این نوع کباب پز مناسب برای کترینگ ها، رستوران‌های معمولی و غذاخوری های بین راهی است. از ویژگی‌های مهم این کباب پز این است که شما می توانید انواع مختلف کباب را به صورت همزمان در آن طبخ کنید.

کباب پز تابشی رومیزی برای رستوران‌های کوچک، باشگاه ها و رستوران‌های بین راهی مناسب بوده چراکه برای ظرفیت و تعداد کمی باید کباب طبخ کنند. کباب پز تابشی رومیزی فضای بسیار کمی را اشغال کرده و شما حتی می توانید آن را روی کابینت یا فضای دیگر قرار دهید. کباب پز تابشی رومیزی مصرف گاز کمتری نسبت به مدل های دیگر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار موبایل
منوی اصلی x
X